Att använda Google Analytics

För ett tag sedan fick jag tips på att använda Google Analytics för att få lite mer utförlig information om vad det är för människor som ramlar in här. Största anledningen är egentligen att jag söker jobb, och vet att bloggen hamnar högt upp då man söker på mitt namn. Det skulle därför vara intressant att se hur många som söker på namnet (eller något annat), varifrån de refererats, och hur lång tid de spenderar här. Vad jag vet så handlar det i dagens läga inte om arbetsgivare aktivt söker information, snarare att de gör det och om/vad de hittar.

För egen del handlar det för min del om att faktiskt synas alls. Att inte existera alls kan knappast skapa ett större intresse. Att visa vem jag är, då förhoppningsvis genom en positiv bild av mig som person, kan säkert åtminstonne  ge mer kött på benen, om inte en anledning att höra av sig. Något som sjävklart är målet i slutet. Knappast samma mål som jag hade år 2006 när den här bloggen kom igång...

Att någon sedan har hamnat på min blogg genom sökningen "sweet klocka" är en annan femma...

Kommentarer
Postat av: smäm

Kör också med google analytics. Har inte varit inne på min på länge, får ta och kika på den nu :)



Tack så mycket. Vad glad jag blir!

Postat av: Anna

kul att du började använda Analytics, mycket användbart tycker jag :) Kram på dig

2012-05-13 @ 19:27:46
URL: http://www.annariberth.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback