Tiden är kommen

Det är dags att bli seriös igen. Efter snart 1,5 månad utan att öppna en enda liten bokjäkel så är det dags att återgå till plugget. Detta innebär att jag nu påbörjar min sista termin här i Växjö. Vad hände där liksom? Hur fasen kan snart 3 år flyga förbi så snabbt. Det var ju Växjö som skulle vara den där lilla livlinan ifrån verkligheten efter gymnasiet. Ett sätt att vara lite duktig samtidigt som man faktiskt lever ett sjukt underbart liv. Men nej. Snart är det dags att börja söka jobb. På riktigt. Oj.

Vädret ute är rätt grått och deprimerande. Det hela skriker då efter något värmande. Då menar jag inte snapps eller liknande. Inte idag. Inte efter igår. Nej, jag talar om en riktigt god soppa. Så det blev en matig köttfärssoppa med ett knäckebröd toppat med en sjukt god hummus som jag slängde ihop medan huvudmålet puttrade på spisen. Vintermat som dessutom är billig. Ja tack säger Fredrik och plånboken. MÖMS säger Maria Montezami.


Kommentarer
Postat av: becko

recept tack :D !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback