Tro det eller ej...

Igår bröt vi upp med Clemson för en dag för att dra oss närmare Atlanta för lite roligheter. Två bilar fylldes med destination Six Flags over Georgia en stor nöjespark cirkus 2 timmar härifrån. Och som många som känner mig vet så är jag ingen manisk åkare utav varken bergochdalbanor eller karuseller heller för den delen. Min familjs minnen ifrån tiderna på Liseberg med mig var väl ungefär tekopparna, radiobilarna och farfarsbilarna. Kanske cirkusexpressen om jag var tillräckligt våglig av mig.

I vilket fall som helst så drog jag dit med diverse berochdalbanefantaster (bortsett ifrån en bakfull/fortfarande onykter och undersövd Orhan) vilket innebar typ 5 minuter innanför parkens grindar innan vi stod i kön till Georgia cyclone, en gammal ranglig träbergochdalbana, vilken redan den troligen låg i topp för vad jag någonsin åkt i hela mitt liv. Det hela gick dock bra, trots goda skratt över min vackra min när jag drog ner för backarna. Men den bjuder jag på.

Efter det drog vi vida till nästa som låg mitt inne i en skogsdunge, vilket praktiskt taget innebar att man inte såg mycket mer än plattformen man åkte ifrån. Den här var klenare än den andra sas det. Redan då ifrågasatte jag argumentet, och när jag stirrade ner för första backen och såg en loop frågade jag snabbt en glad Zoe bredvid mig "It has a loop!?", "oh, no, there's two of them, you'll be fine". Och visst överlevde jag. Sen överlevde jag nästa, och nästa, och nästa...

Ihopräknat åkte vi 7 stycken, missade en på grund av alldeles för lång kö, och sen tog vi repris på 2 av dem vi gillade mest nämligen Ninja med sina dubbla loopar och  dubbla korkskruvar. Den andra var parkens stolthet Goliath med sina över 60 meter i höjd och ca 115 km/h i maxhastighet. Faktumet att man dessutom sitter i en öppen vagn med endast en platta som håller fast benen gör det hela lite läbbigare. Men jag överlevde två gånger och skulle lätt göra om det.









Kommentarer
Postat av: danten89

Hej! Allt bra?

Nice blogg! :)

Postat av: Fredrik

Jag är såå avis skulle varit med. Kram mamma

2010-09-28 @ 19:38:31
URL: http://sandevarn.blogg.se/
Postat av: Nea

You go Freddie! 7 st var 6 mer än jag trodde ;)

2010-09-29 @ 21:28:30
URL: http://neasvea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback