Somliga ting äro befogade

Ja, det finns en del friterat här. Rätt mycket till och med. Det kanske till och med är så att de har permobiler på Wall Mart som det sades? Jo men visst är det så. På campus finns dock förvånansvärt lite feta människor om man ser till vad många av dem proppar i sig till frukost, lunch och middag. Mycket till näringsvärde skulle jag inte tro att det innehåller i alla fall. Men jag antar att det beror på att många tränar som satiken också. Så det jämnar väl ut sig. Men det är klart att man ser lite oversizade människor också. Jag har aldrig sett så många stora rumpor på så få kvadratmeter tidigare. Det är som om någon stoppade i vissa människor rump-anabola eller något.

Igår var i alla fall en sådan dag när jag såg en riktigt super size brud vid frukosten. Eller nu tog jag i lite. Men stor var hon. I alla fall så förundrades jag över hennes kommentar till kompisen när hon kom fram till bordet. Samtidigt som hon stirrade blint på munken kompisen glufsade i sig i välbehag utbrast hon förvånat "I can't understand how you can eat so much sugar in the morning!", innan hon själv tog en tugga av sin omelett. För hennes tallrik såg ut precis som min. En omelett och två skivor melon. Genast fick jag hejda min tankegång "Nähä, vilket tid på dygnet är det du gluffsar i dig allt socker då?".

Jag mådde dåligt över mitt hemska beteende. Hon kanske hade gått ner typ 50 pannor redan och var hur duktig som helst. Där satt jag och hade förutfattade meningar. Jag lämnade långsamt bordet i skam. Det var nästan så jag bad medlemmen från crusaders for christ som stod utanför att stänka lite vigvatten på mig skrikandes "the power of christ compels you!".

Idag såg jag dock samma dam klämma i sig en rejäl laddning pommes, snabbt nersköljd med ett glas cola, toppad med en stor bit chokladkaka till kvällsmat. Det hela fick mig hemskt nog att må mycket bättre. Så jag tuggade glatt vidare på min barbeque stek kantad med både brysselkål och blomkål. Utan minsta droppe frityrolja i sikte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback