Jag skäms!

Idag har jag helt tappat tron på den Amerikanska befolkningen. Eller åtminstone den del av befolkningen som jag umgicks med ikväll. Och om mitt urval stämmer väl överrens med resten av dem så skäms jag.

Vad som hände var att vi var hemma hos en av Chris kompisar ett ganska stort gäng och käkade columbianskt och spelade ett helt vanligt brädspel. Ett av de roligaste på länge faktiskt. I stil med upp till bevis fast bättre. Vilket borde få alla mina kära brädspelsvänner att genast lyfta på ögonbryna. En uppgift i detta spel var att nynna eller vissla på en låt medan laget gissade vilken låt det var. Personen som ska utföra uppgiften stirrar på kortet snabbt och utbrister "I don't know this?!". efter lite diskussioner ger de upp varpå resten av laget läser och håller med, nä det här hade de aldrig kunnat ändå. Flera personer strömmar till och också de skakar på huvudena och undrar hur en sådan låt kan ha hamnat i detta uppenbarligen så roliga spel. Följande konversation följer:

Flera i gänget - No, we have no clue!
Jag - Which song was it?
Chris - Here I go again...with whitesnake?
Jag - WHAT!?! HERE I GO AGAIN ON MY OOOWN *sjunger*
En person i gruppen - Aaah....
Resten av gänget - No, don't know
Jag - Seriously?

Folk nickar

Jag - I'm embarassed....

Bara för att råda bot på denna okunskap så måste jag posta en video här på bloggen. Inte för att jag tror att de läser den. Men lite i ren protest. Så här kommer den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback