De kallar mig nästan-kändis

Jo, det är ju så att jag är lite känd här i krokarna. Nu tänker ni säkert att det visste vi ju redan. Att det är klart att Fredrik med sin folkliga utstrålning, vackra utseende, vita leende som är så otroligt fabulöst skulle ta alla amerikanare med storm. Jo men visst är det så. Dock är de inte sororitybrudarna som vet exakt vem jag är (tyvärr). Men då är det ju alla Jocks och fraternitygrabbar som vill vara som du tänker ni då. Nej, inte dom heller. Nej, de jag lyckats charma mig in hos är matsalspersonalen. Japp, ni hörde rätt. Jag har liksom gått tillbaka till lågstadiefasonerna när man blev bundis med mattanterna. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vad som är värre är väl dessutom att det inte ens är min utomordentligt underbara charm som fått dem på fall.

Vad är det då som gör dig så (o)känd antar jag att ni vill utbrista? Jo, nämligen stilen, antar jag. Jag ska ge ett scenario som exempel: Fredrik kommer innanför dörren för att lämna över sitt kort i kassan. Reaktion? "Oh! I didn't recognize you without your glasses!". Fredrik ler glatt, tar en tallrik och går till en av matstationerna. Reaktion? "Are you not wearing your glasses today? Do you have contacts?" Åter igen ler jag och går vidare till nästa station där troligtvis världens coolaste matsnubbe står. Det är inte så många som brukar dansa och skämta  och jonglera lätt med redskap bakom disken. Reaktion? "Woah! Hey man, whats up? Dude, why arn't you wearing those flyyy glasses of yours?"

Ibland kan man fråga sig om det bara är ytligt. Men med sistnämnda börjar jag nog skapa en smärre relation. Häromdagen kommenterade han min scarf och igår undrade han varför jag åt lunch tidigare än vanligt (vilket jag också gjorde). Och nu är det ju inte så att vi endast är 5 pers som äter på stället om dagen. Men kan det vara så att jag är lite bitter över mitt F-kändisskap? Nej, verkligen inte. Jag tar på mina "fly-glasses" och tar en extra portion för att visa upp dem.  Allt för att lugna mina fans.

Kommentarer
Postat av: sara

HAHAHA!!

Postat av: ebba

oj oj, to big for växjö märker jag. dig kan jag ju inte umgås med i vår, eller jag kanske måste be om lov av dig?



fast det kan ordna sig, efter nästa torsdag, om en vecka, så kommer jag också vara känd. fast inte bara i min matsal utan i hela resten av korea. (iallafall hos de som tittar på matlagningsprogram)



det du!

2010-10-29 @ 07:52:56
URL: http://ebbabythe40thparallel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback