They never grow old, do they?

Jag känner mig gammal. Som en panchis. I sinnet åtminstone. Varför undrar ni? Jo, för jag har insett att jag börjar bli alldeles för bekväm och ta saker för givet. Det här med att dela rum tär på mig. Jag tror faktiskt inte det hade gjort någon skillnad om min roomie var min bästa kommpis någonsin. Jag gillar att kunna låsa in mig för att hårt ignorera min omvärld ett tag. 

Men nej, så jobbar vi inte riktigt här i staterna. Men så är det kanske också för att större delen av den studerande befolkningen precis kommit ur målbrottet (känns det som bitvis). Då tycker man fortfarande om att springa till matsalen för att ingen gör mat till en hemma längre. Varför lära sig i tid liksom?. Dessutom gillar man ju att dela rum med 2-3 andra, eftersom det inte var särskilt längesedan man gjorde det sist. Det har jag sett på Extreme home makeover. Som grädde på moset så måste man var i skolan ungefär hela tiden för att man inte ska behöva spenera allt för mycket tid med att växa upp och ta eget ansvar över sitt liv och vad man gör med sin tid här på jorden. Man vill ju inte att någon ska tänk själv.

Här är man barn tills man är 21. Och eftersom jag ramlar vidare mot mina 23 så är jag gammal gubbe. Och jag står för det stenhårt. Forskaren, jag saknar dig och din alldeles för lilla spis med 2 plattor. Jag saknar ditt fuloranga badrum och ditt duschdraperi som långsamt antastar en bakifrån på kalla vintermornar. Jag saknar till och med min granne som alltid lyckas tima in att spela som högst när jag vill ta en tupplur (ja, även tupplurer är det panchisvarning på), för det är faktiskt bättre än att aldrig kunna ta en tupplur, då man har en rumskompis som aldrig rör sig från rummet mer än när det är absolut nödvändigt.


Kommentarer
Postat av: MODEMARTIN

haha ja men lite så ;)

Postat av: fashionformonkeys

Ja men visst gör man det :) tack så hemskt mycket, hoppas laget ar bra@

2010-11-10 @ 23:05:20
URL: http://fashionformonkeys.blogg.se/
Postat av: ebba

snyft! forskaren mitt underbara hood. gud så jag saknar min lght med. och jag håller med om ensamheten, jag känner mig hemsk men jag stör mig mer och mer på att hon ber lite då och då på dagarna. jag är en hemsk människa. =P

2010-11-11 @ 02:42:30
URL: http://ebbabythe40thparallel.blogspot.com/
Postat av: Emla

Aha, nice. Är inte så stort intresse för Song Performance II heller. Vi är ju jättefå i vår grupp, men det har ju sin positiva sida också då alla får jättemycket tid med Lotta.



Gå kursen om du har tid vettja, helt klart värt det :)

2010-11-11 @ 11:50:34
URL: http://erosenqvist.blogg.se/
Postat av: fashionformonkeys

härligt härligt! jo det är bara bra tack :)

2010-11-11 @ 14:17:23
URL: http://fashionformonkeys.blogg.se/
Postat av: Tove

Den där grannen har även skrutit med sin otroliga bas och underbara musiksmak denna termin kan jag lova, jag har bunkrat upp med täckplast och glastejp i förebyggande syfte.

Och just det, jag ska rekommendera ett nytt duschdraperi som inte är lika närgånget, Living från Hemtex, prova det! :D Snart kommer du hem till din lilla lägenhet igen :)

2010-11-11 @ 20:40:29
Postat av: Fredrik

Tove> Haha, jo han är lite rolig han. Men man vänjer sig! Okej, min klasskompis körde med att hänga tyngder längst ner, sådana man har till dukarna utomhus på sommaren. Ska tydligen funka bra det också! :)

2010-11-11 @ 22:57:16
URL: http://sandevarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback