OM jag skulle flytta...

Om jag någon gång skulle få för mig att flytta, eller bo någon annanstans under en del av året så skulle det nog vara Florida. Visst, jag har inte riktigt känt på orkaner, myggor stora som kolibris eller alligatorer som trampar över vägen. Men jag liksom känner det på mig i alla fall. Det räckte med bara någon dag för att jag skulle vara hooked. Stämningenvar bättre. Vädret var bättre och hela jag mådde bättre. Så vem vet, kanske vandrar jag i morfars fotspår någon gång i framtiden.

För det var ju lite så det var. Efter en 9+3 timmars lång bilfärd så var vi framme i Miramar, precis utanför Hollywood/Fort Ladudale i Florida. Värmen var påtaglig trots att solen var på väg ner men trots det begav vi oss iväg för att göra stan. Eller tja, vi tog det rätt lugnt. Köpte lite mat i ett gathörn och kollade på fulla utklädda amerikanare i allt för lite kläder vilket inte gav särskilt mycket över till fantasin. Dock får vi ge cred till tjejen utklädd till ett bubbelbad. Samma kväll sköljde även atlantens salta vatten över mina fötter för första gången sedan jag var på Madeira. Lite kallt i vattnet tyckte Chris. Helt underbart tyckte jag.

Trots få dagar så hann vi med en del. Jag fick lära mig skimboarding, vilket praktiskt taget är att surfa i strandkanten. Jag åt den bästa glassen jag någonsin ätit. Fick träffa hela Chris familj som alla hästammar ifrån Colombia, vilket självklart innebar en hel del nya personliga möten såväl som kulinariska. Så nu mina vänner kan jag checka av både slurpee (läsk blandat med slushie) och komage på listan. I vilket fall som helst så var alla sjukt trevliga så jag kan knappt bärga mig tills Thanksgiving när det är dags igen.


Kommentarer
Postat av: MODEMARTIN

Visst är dem! ALlt bra med dig förresten? Va ett tag sedan ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback