Kanske inte en multi-tasker

Det är en såndär kväll. När man har lite lagom huvudvärk från dagens skola och egentligen borde läsa lite mer än vad jag gjort. En såndär kväll när rumskramratens långsamt kluckande skratt till någon random tv-serie gör en mer än lätt irriterad. För övrigt så har han alltid ett en film eller serie igång på datorn samtidigt som han gör läxor. På datorn. Hur gör man det? Kanske är det bara jag som inte är någon direkt multi-tasker.

För det råkar ju vara så att jag gillar att ta en sak i taget. Det skrämmer mig. Speciellt när min glandlynte lärare i advertising strategy ständigt nämner hur viktigt det är att kunna ha många bollar i luften samtidigt om man jobbar med reklam. Tack för den. Jag tycker det är lagom kämpigt att ha flera kurser samtidigt. När ska man göra vad för att hinna med allt? Jag kan ju inte ens gå och sms:a samtidigt utan att nästan drutta på näsan eller ge någon random person på gatan en ofrivillig dansk skalle.

Nu garvade han igen, medan han samtidigt skrev något på miniräknaren. What? Var det filmen eller mattetalet som var så himla roligt? Det sistnämna kan det knappast vara. Ingen kan frivilligt gilla matte. Nu spelar han dessutom spel samtidigt. Shit. Jag blir virrig bara av att kolla och det gör inget positivt för min huvudvärk. Det är nog dags för sängen. Ja, det är det minsann.

Kommentarer
Postat av: Emma

ÅÅ fredsik du lever verkligen i en sådan dröm som jag med vill uppleva, fan vad avis jag är.

Är USA så som man föreställer sig?

hade du kunnat bosätta dig där? eller är det svedala som är the place

saknar dig här hemma i sverige, tcker det är så trevligt att snacka och träfafs med dig!

men florida, my good ta mig med;)

Ta hand om dig vännen.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback