Jag kommer aldrig förstå...

Det finns en del saker i det här landet som jag aldrig kommer förstå mig på. Det är klart att de för befolkningen själv i detta förlovade väst kan ses som en självklarhet, troligtvis för att kulturen ska kunna fortlida som innan. En av de saker som förbryllar mig mest handlar dock inte om jukvårdssystem eller individualism. Nej. Det handlar om inredning. Det handlar om ett så hett ämne heltäckningsmattor.

Vad är världsundret med heltäckningsmattor? Det är tämligen fult, skiten sätter sig i den, det blir fläckar om man spiller. The list goes on så att säga. Jag menar, det är ju så otroligt smart att använda heltäckningsmattor när alla rantar runt med sina skor inomhus. Eller? Spiller någon en drink på en fest är det ju kört dessutom. Men nej, vänta, förlåt.  Majoriteten är under 21 och Polisen hinner ändå alltid komma innan man hinner höja glaset i vilket fall som helst. Jag tar tillbaka det problemet.

Den enda fördelen jag ser är i biblan där det kanske dämpar ljudnivån lite. Men med tanke på att folk redan är tysta så är ju inte det ett särskilt stort problem längre. Möjligtvis är det för att tysta luftkonditionering som brummar på högtryck 24/7 och kyler ner stackars studenter till isbitar. Är det dessutom liksom mening att folk ska behöva ha flip flops på sig inomhus för att man inte vill skita ner fötterna i sin egen lägenhet? Är det inte lättare att bara ta av sig skorna inomhus? Uppenbarligen inte.

"Det är billigt!" Sa min rumskompis som argument. Det är plastmattor också sa jag.

Kommentarer
Postat av: Johan

Isolering tillsammans med tradition..

2010-11-11 @ 20:00:57
Postat av: Jenny

det värsta är att det börjar komma tillbaka i sverige. "bättre" sådana.

bullshit, majoriteten är fortfarande fula och äckliga.

för mycket usa-komplex i vårt lilla land just nu??

2010-11-11 @ 22:00:38
Postat av: Fredrik

Johan> I hear ya!

Jenny> Hmm, jag vet. Jag kan tycka det är snyggt ibland om det görs rätt, men jag skulle nog aldrig kunna tänka mig att ha det själv :P

Postat av: Johan

Visst är det blossa som gäller men som student måste man försöka vidga sina vyer efter billig glögg. Idag är det jag som åker till bolaget och handlar starkvinsglögg :D!

2010-11-12 @ 09:14:50
URL: http://unlaboured.blogg.se/
Postat av: Patrik

Sv. Det låter riktigt najs! Århus är riktigt skoj :D

2010-11-12 @ 12:03:11
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback