Vem fan sa att det var lördag?

Här sitter jag nu. I skolan. En lördag. Den sista lördagen jag pluggar förrän i typ augusti. Förhoppningsvis. För oss studenter med tentavecka existerar inte det som heter helg. Dessutom så råkade jag sätta klockan en timme för tidigt. Men jag är inte den som är den, så jag steg upp. Nu kanske du tycker att jag är en dum jävel som inte somnar om igen? Men för de som känner mig så vet dom att efter att jag öppnat ögonen, så finns det ingen återvändo. Jag är vaken. Ungefär 2 sekunder hinner stackars Erik Hassle sjunga på sin låt som klingar ur mobilen innan han ligger dämpad bredvid sängen och jag sitter upp klarvaken. Typ klarvaken. Kalla mig dum.

Men idag gjorde det inget. Det är som vilken dag som helst i veckan. För mig är det lördag på onsdag. Då ska vi festa, blott dricka av det mesta. Det blir förhäng, förfest, mellanfest, utefest, innefest, whateverfest och efterfest. För då ser jag mina klasskamrater för kanske sista gången innan januari. Jag smakar på hela innebörden. Ensam och blottad för endast mig själv på andra sidan jorden i ett halvår. Jag måste säga att det är lite vad man på engelska kallar för en "bitter-sweet sensation". 


Kommentarer
Postat av: ida

det var en GRYM fest ! =) allt bra?

Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-05-30 @ 18:58:10
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: stefan

Jag satt på universitetet i lördags och pluggade. Kanske inte just studierna man vill ägna sig åt på helgerna, men så är det när allt ska in före sommaren:D



Kul att du tyckte om lägenheten.

2010-05-30 @ 23:59:28
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Hur lyckas du med allt då? :)

2010-05-31 @ 08:01:46
URL: http://slipsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback