Campusdödande effekter

En vän tog en bild på en arg lapp i hennes hus. Arga lappar är roligt. Det är så fruktansvärt översvenskt. Och det säger jag inte för att jag egentligen har något direkt problem med arga lappar. Jag har funderat på att pränta ner några väl valda ord ibland jag också. Men orka. Jag är inte den som klagar i onödan. 

Men nu var det inte lappen det var fel på. Det var meddelandet på den. Hade det handlat om att någon lämnade sitt äckliga kattludd i torktumlarfiltret, så visst. Hade det varit likt mina kära husvänner som envisas med att slänga ut soppåsar med välfyllda vad jag och mina kompisar hade kallat dumpnings-blöjor i trapphuset när de har 5 meter till soprummet, så visst. Men att bo på Campus och klaga på att någon har fest "så att ni höll huset uppe hela natten". Vafan?

Det finns något man får acceptera här i den fina lilla bubblan, kallat campus-city. Det är att man måste köa utanför biblan innan åtta för att få ett grupprum. Det är att man får betala hutlöst förjävliga priser för kaffet. Det är att man måste gå ut alldeles för tidigt för att komma in på studentpubarna, vilket är ganska starkt kopplat till kommande nöje. Festerna. Bor man på Campus får man vänja sig vid att folk har fest! Visst, om någon pumpar as-kalas-bas varenda eviga kväll kan man klaga lite, men fest för en kväll, speciellt såhär i examenstider? Och på en helg dessutom? Knacka på om det stör så in i helvete. Jag hade blivit gladare att bemöta en trött granne än våra vänner klädda i grönt från Securitas med en liten fin bot i handen.

Nä, klarar man inte av lite dunkadunk eller att pressa in två små skumgummiproppar i öronen (alternativt sockervadd) så ska man inte bo här. Då finns det ett jättebra boende på andra sidan gatan där det säkert alltid är tyst vid 21.00. Att man då delar trappuppgång med sisådär 20 personer i åldrarna runt de 100 gör väl inte så mycket. Tyst är det nog fan. Men man vet ju aldrig. De kanske har lite för hög volym på TV:n?

Kommentarer
Postat av: Emla

Håller med till 200 procent.

Postat av: Tobias

God morgon får man väl säga då ;)



Kan bara hålla med!

2010-06-01 @ 12:17:28
URL: http://grymtroligperson.se/
Postat av: elin

HAHA! Så jävla rätt! Läste Neas inlägg, fattar inte varför man inte knackar på? Konflikträdda och mesiga är vad de är:P

2010-06-01 @ 20:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback