Orka räkna

Jag har aldrig varit ett fan av räkning. Det går, men jag har nog alltid varit den som ifrågasätter för mycket. Det värsta som finns med matten är när man får svaret: "Det bara är så". Det kan fan inte bara vara så? Någon måste ha kommit fram till att det "bara" är så. Nog om det.

När jag syftar på räknandet för tillfället handlar det inte om kvadratrötter eller räta linjens ekvation. Nä, snarare kalorier. Jag har bestämt mig för att verkligen kämpa för att ramla ner några kilo till sommaren. Det handlar inte om 10-tals. Det handlar om de där som får mig att ramla över den magiska gränsen jag vill ligga under och som jag inte sett vågen visa sedan förra gången som jag gjorde ett riktigt viktryck.

Så jag tänkte bli seriös, för jag har svårt att hitta den där viljan som jag hade förra gången. Då var jag i och för sig arbetslös, tränade badminton minst 5 timmar i veckan, och hade tillgång till ett fullsmockat kylskåp och skafferi på heltid. Mina dagar bestod av att gå upp halv 9 och promenera en timme med alle, frukost, film, lunch, film, sova, laga mat, äta, träna, snack, dator, sova. Så såg mitt liv ut i ungefär 3 månader. Men det fungerade ju också.

Den här gången funderade jag på att pusha mig genom att se lite på kaloriintaget. Jag började räkna. Fy fan, säger jag bara. Aldrig i livet. Jag kör på nyttigt som förra gången och inte för mycket kolhydrater. Det funkade då och lär göra nu också. Sen har jag hittat en viktloosningsbuddy. Det är nog grejen för mig. Kalorierna kan vänta.

Kommentarer
Postat av: ida

men du? vad sa du om body balance på torsdag? var det något du kunde?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback