En lätt liten önskan

Ibland önskar jag att jag inte var så klen. Inte klen muskulöst talat. Eller jo, jag är rätt klen där med, men jag menar mer psykiskt. Jag önskar att jag var lite mer sådan som kunde skita i vad folk tyckte och tänkte. Bara släppa allt och säga exakt vad jag tycker och tänker om folk, beteende och annat skit, och inte hålla vissa saker inombords. Orka överanalysera allt hela tiden? Det tar bara massa extra energi. Energi som jag kan använda till annat roligt.

Det kändes jävligt bra att boxas och sparka lite idag. Har aldrig gillat boxning som sport, men att slå på mitsar bryr jag mig inte om. Man får ut lite frustration och aggression. Skillnaden idag var väl snarare att jag såg mitt inre jag framför mig få en rejäl käftsmäll. För det kanske är det jag behöver. En riktig jävla käftsmäll från mig själv.


Kommentarer
Postat av: Miriam

Man dömer sig själv hårdast, helt klart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback