Att våga lite mer än vanligt

Igår var jag aptrött när jag kom hem ifrån sång och performance-kursen. Inte för att det vi gjorde var så fruktansvärt jobbigt egentligen, men det var som att all energi gick åt. Saken var att vi skulle läsa en dikt två gånger inför alla och utmaman oss själva på något sätt. Utmaningen för mig var väl egentligen bara att jag skulle göra det utan att darra på rösten och inte skaka som en gris inför slakt (men det sa jag inte till dom). Jag vet inte riktigt varför jag blir så fruktansvärt nervös när jag ska sjunga/prata inför andra. Speciellt den här folksamlingen. Troligtvis för att så många av dom är så jäkla duktiga på både teater och sång. Jag känner mig malplacerad.

I vilket fall som helst så gick det jättebra. Det kändes sådär, men vår lärare påstod att han fick lätta rysningar för att det var sådan fruktansvärd skillnad ifrån förra gången när jag såg nervös ut bara när jag skulle säga mitt namn. Så det var väl därför jag var så trött. Jag tog all energi jag hade och använde den på rätt sätt under ett tillfället. Låter nog knasigt, men för mig var det ett stort steg framåt. Fyfan va gott!

Kommentarer
Postat av: Emla

Du är grym Freddie!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback