Som hastigast

Det är typ när man inte riktigt har något att göra. Eller om en låt börjar börjar i mp3:n eller listen. Eller om man råkar ramla förbi en gammal bild (vilket är rätt lätt gjort eftersom du tog en del). Eller när man ska gå in på din blogg som jag har gjort varje dag de senaste 3-4 åren. Då slås man av det. Att du inte finns längre. Och så känns allt sådär konstigt igen. Som att något faktiskt inte är som det alltid brukade vara. Frågan är om det någonsin inte kommer att kännas konstigt?

Jag tror inte riktigt det. Och ändå är jag en människa som bara fick ta del av en ganska liten smula av ditt liv. Eller kanske en liten nallebrödskant i alla fall. En med ett litet russin i. Mina tankar går då till de som åtminstone fick en handfull minnen, och än mer till de som fått ta del av mer än de nästan orkar bära. Hur kan det någonsin gå över? Hur kan inte varje enstaka millisekund vara fyllda av påminnelser om att du inte längre svarar när man ringer? Eller drar upp dörren och ropar att du är hemma? Eller kanske drar loss små grässtrån med tårna en ljummen sommarkväll?

Nu är det strax över en månad sedan. Och tiden tickar på snabbare än någonsin. Det är så underligt hur tiden kan vara så brutalt hänsynslös och inte se vad som händer omkring den. Den tickade igår. Den tickade idag. Den tickar just nu. Utan dig Emelie.


Kommentarer
Postat av: Tobias

Tog du sovmorgon idag då? :D

Postat av: Martin (Modette)

Jag ska flytta till norge :D

Postat av: Maja

Vem är hon?

2010-06-08 @ 19:55:37
Postat av: Fredrik

Maja> En vän som tyvärr inte ville leva längre :(

2010-06-08 @ 22:49:19
URL: http://sandevarn.blogg.se/
Postat av: Martin (Modette)

Yes :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback