Dagar då man känner sig lite äldre

Idag är en sådan dag. Då man känner sig lite äldre än vad man faktiskt egentligen är. Idag tog min yngsta kusin Anton studenten. Grattis till honom! Han var alltså sist i kön. Det hela gjorde att jag plötsligt kände mig väldigt gammal. Det är i år tre år sedan jag tog studenten. När jag själv tog studenten var min bror två år äldre. Då tyckte jag han var gammal. Vad är jag nu då? Jag tycker ju till och med om gin-tonic och dricker gärna ett gott rödvin till maten för smakens skull. Det är ju högröd panchisvarning på mig.

Men 22 år är ju fasen ingen ålder? Jag har inte ens hunnit med en tredjedel av livet. Nästa år vid den här tiden kommer jag vara 23 år med en kandidat i marknadsföring (förhoppningsvis om inget går fel). Kommer någon ens vilja ha en 23-årig liten nyutexaminerad fjärt utan större arbetserfarenhet? Då kommer jag vara som ett nyfött barn lämnat åt mitt eget öde. Då kan jag inte falla tillbaka på det säkra kortet att plugga som jag kunde efter studenten. Inte igen. Eller jo, men det vill jag nog inte. Inte master i ren marknadsföring. Big no, no.


Kommentarer
Postat av: Chrille

sv: Tack! Jaså det lät snyggt :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback