Invägning

Den här sommaren har jag bestämt mig. Jag ska inte fläska till mig som jag brukar göra så fort jag ser glassäsongen framför mig. Nej, jag ska hålla igång träningen och det nyttiga livet (som sket sig rätt radikalt de sista veckorna på campus). Och har jag inte gjort det med bravur? Varje morgon drar jag mig upp en timme tidigare för att gå en promenad. Dessutom kånkar jag med mig alla träningskläder till jobbet så jag kan dra till gymmet direkt efter några dagar i veckan. Snacka om att jag känner mig lagom stolt över mig själv. Jag mår skitbra helt enkelt. Livet bara flyter.

Nu ska vi lägga till att jag inte är den där som bantar. För vad vore livet utan mat? Nej, det handlar om att göra goda val. Det är inte kärnfysik vi pratar om. Jag försöker hålla mig nyttig i veckorna. Lite minde kolhydrater, lite mer protein. Dessutom frossar jag gott i en godispåse en gång i veckan. Men sådan är jag. Tillåter jag inte mig att unna något varje vecka så kan jag lika gärna lägga ner. Säga vad man vill om det. Hellre går ner lite mindre, men hålla igång det, än att köra stenhårt två veckor och sen lägga ner. Om någon ska klaga på det så screw you. Jag måste leva lite också.

Imorgon är det dags för första invägningen efter 4 veckor av hårt slit (inte för att det är rätt term överhuvudtaget, men det låter tuffare). Dessutom har jag valt att mäta midjemått också eftersom det ibland kan säga mer än antal kilo. De ska bli intressant att se hur det hela går. Låt oss hoppas att jag inte slutar som ett gråtande barn i rännstenen efter ett fatalt failiure.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback