Stoppa-snuvan-soppa

Har precis en god soppa på spisen. Ibland gillar jag mig själv. Det där med recept är kul ibland. Men roligast är nästan när man slänger ihop lite vad man har. Just idag var det främst för att jag vile ha något som röjde sönder bihålorna rejält. Låt mig snörvla klart. Jag hatar rinnande näsor. Så det blev en del chili och vitlök, mums.

Stoppa-snuvan-soppa:

400 g kött
3 potatisar
2 morötter
1 lök
1 burk krossade tomater
2 buljongtärningar
2 vitlöksklyftor
1 l vatten
ketchup
Sambal oelek
tomatpuré
chilipulver
paprikapulver

Stek kött, lök och vitlök. På med vatten, tomater och buljongtärningar. Strimla allt som ska i och hutta ner i grytan. Dra på så mycket som känns ok av resten. Låt koka tills grönsakerna känns klara. Servera! TADAAA! mums. Nu ska i alla fall jag gå och äta.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Den är från H&M och deras barnavdelning :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback