Man blir lätt skadad

Jag har haft glasögon så länge jag kan minnas. Eller egentligen fick jag väl dom i typ andra klass, men det är ungefär samma sak som alltid. Jag har aldrig direkt varit den som inte gillat det, eftersom det inte fanns något direkt val förrän jag skaffade linser på gymnasiet. Det är skönt att slippa glasen ibland, och då speciellt på sommaren om man inte orkar köpa brillor med egna styrkan att kånka med överallt. För en annan som är typ blind så blir det lite körigt att plocka upp och ner hela tiden.

Men sedan så var det ju det här med att man råkade börja jobba hos en optiker. Sacka om att man blir lätt skadad. Inte nog med att jag kollar in folks brillor det första jag gör, men jag kollar bågar hela tiden. Jag tycker glasögon är en sjukt snygg accessoar, som inte alls är jobbigt eller fult som vissa tycker. Det har blivit mer och mer inne, och även om jag tycker det är lite halvfjantigt när folk springer runt med fönsterglas (snälla, inga plastskivor, det ser förjävligt ut och JA det syns om det inte är fönsterglas) så kan jag inte direkt klaga på dom. Det är snyggt. Dock är det ju det här med priset. Lite halvblaj om man är student. Jag hade gärna haft en 4 par att välja mellan, men nä, år nog skaffa mig en heltidsanställning först. Men drömma kan man ju!

Det jag gillar speciellt för tillfället är Rätt stora brillor (inte 80-tal som täcker hela kinderna) och som gärna får ha lite 50-tal över sig. Wayfarers är skitsnyggt och man ska verkligen inte vara rädd för att prova. Vissa fejs klarar inte av det, typ mitt, men kan man ha det så ska man inte mesa, enligt mig.



Kommentarer
Postat av: ida

förstår de! :) hemma lixom! haha



jag håller med, glasögon är grymt snygga som accessoar! :)

Postat av: Robin

Finns en del riktigt snygga brillor!

Även om jag inte använder några själv... hade ett par Armani förra året som jag älskade men tappa bort dom efter 1 månad typ haha så sen dess har jag hållt mig borta från sånt ;D



Kan ju va bra även om d e lugnt ;) Joo d va jätte bra :)

2010-01-03 @ 20:09:45
URL: http://dearmylife.blogg.se/
Postat av: dmartinsson

Svar: Nej inte den här gången i alla fall:P

2010-01-03 @ 20:38:21
URL: http://themuffetman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback