Down, down, down.

Det går åt rätt håll med den här leva-lite-hälsosammare-grejen. Frukost, mellis, lunch, mellis, middag, snack. Förra veckan mådde jag lite halvkasst hela veckan vilket resulterade att jag inte riktigt vågade mig till gymmet, men nu är jag igång igen. Dock verkar bara maten och promenaderna gjort sitt för nu har jag kört i två veckor och gått ner nästan 3 kilo. Klapp på axeln till mig.

Jag har aldrig varit något för dieter, pulver, drycker eller bantning. För mig handlar det om att jag vill må bättre, sen får väl viktnedgången ta den lilla tid det tar. Jag vill att det ska kunna vara en livsstil, inte bara något jag gör i ngra veckor. Då är risken minst lika stor att nålen på vågen pekar uppåt igen. Nej, det ska vara hälsosamt. Det enda jag gör är att försöka dra ner på kolhydraterna under veckorna och träna lite, lite mer än vad jag skulle gjort i vanliga fall. Något som kan vara svårt när man pluggar mellan 8-22 när det är som värst. Men jag måste lära mig ta mig tiden.

Sen så cuttar jag inte bort allt gott. Godsaker byggde tyvärr delar av denna kropp, men den kan inte vara utan det. Därför har jag min söndag när jag går och köper en påse godis som jag glatt kränger som en annan pösmask framför tv:n, utan som helst dåligt samvete. Jag vet att jag behöver det för att kämpa vidare för nya slimmare siffror. Det är tamigfan skönt att må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback