Itsy, bitsy, baby....Potter

Har precis kollat klart på Harry Potter and the order of the Phoenix. Kalla mig nörd om ni vill, för det är inget som jag förnekar. Har varit helt såld på Harry Potter sedan jag fick den första boken och sträckläste under ett höstlov hemma hos farmor. Efter det satt man och tuggade naglarna innan i väntan på nästa bok. Jag saknar nästan den där väntan. Jag saknar den där tiden när man lade sig ner i sängen med en bok och typ inte lämnade rummet förrän den var slut. Jag kommer ihåg hur det kändes när jag vände på sista bladet i sista boken. Det var som man fällde en tår och avslutade en epok i livet.

Filmerna är bra, men kommer aldrig slå böckerna. Vad jag dock måste ge filmmakarna cred för är hur de lyckats skapa många av karraktärrerna EXAKT som jag tänkt mig när jag läst. En av de som är på pricken är Helena Bonham Carter som Bellatrix Lestrange. Hon gör rollen klockrent och är rentav läskig. En annan som gör det bra är tydligen jag själv. I alla fall om man jämför med framsidan till Deathly Hallows. Om man får tro mina vänner rätt.


Kommentarer
Postat av: malinm.se - en smart brunett!

haha usch JAG VET.. den är hemsk att läsa ur, men vill inte direkt påstå att det som står där i "är speciellt nytt". Allt känns ändå rätt logiskt men sen att varje kapitel är på 12514123 sidor gör det dock inte speciellt roligt, man hinner liksom tröttna efter 2 ;P

Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Heej! :D Allt bra med dig?

Hoppas du får en fortsatt bra dag ;>

Kraaam (:

2010-02-04 @ 14:30:46
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Tobias

Det gör jag med :D riktigt snyggt!

2010-02-04 @ 22:39:47
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: sara

Haha Freddan vår egna Harry Potter ;D

2010-02-05 @ 08:33:15
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback