Studentande

Igår var det dags för Väggaskolans studenter att bli utkickade för gott. Själv jobbade man till efter sex så jag missade själva sparkandet och fick betrakta paraden av lastbilar och flak ifrån ett fönster. Dock var jag rött nöjd med det eftersom det ösregnade. Tyckte grymt synd om dom, måste jag säga. Men senare när man mötte upp både Johan och Viktor för att fira dom lite, så verkade de inte mindre glada för det. Studenten tar man ju trots skitväder. Så kvällen bjöd på mat, prat och skratt. En del bubbel inmundigades också och hela kvälle slutade på grannarnas balkong invirad i en filt, sjungandes en trudelutt i cigarrdimman.

Det kändes skumt i år också. Helt plötsligt kände man sig lustigt gammal, trots att två år är ganska världsligt. Dock kommer man alltid minnas både balen och själa utsparken. Allt gick så fort och bara av att tänka på det önskar man at man kunde rulla tillbaka tiden för ett slag. Uppleva allt en gång till. En del saker hade man väl gjort annorlunda, men jag kan inte säga att jag har direkta ångerskänslor. Mer tillägg finns väl alltid.



Kommentarer
Postat av: emelie

hahaha, hur fan sitter jag!? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback