Jämförelse

Jämförelse mellan två listor. En ny och en gammal. Det här gör jag bara för att jag egetligen inte har något att göra.

Gammal (2006):

För 10 år sedan:
1. Fick jag glasögon
2. Gick jag på korpadalsskolan
3. Hette min bästis Dennis Hansson
4. Älskade jag att gunga
5. Tyckte jag spice girls var bra(!?!?!)

För 5 år sedan:
1. Gick jag i sjuan på Stenbacka.
2. Tyckte jag att jag var jätte vuxen
3. Ägde jag bildlektionerna i skolan
4. Lyssnade jag och Jonas på radio match hela tiden
5. Fick jag riktiga känslor för någon för första gången

För 4 år sedan:
1. Var jag inte yngst, men inte äldst på Stenbacka
2. Började pervohumorn slå sin rot på riktigt
3. Tyckte jag att 10 sidor till ett prov var mycket
4. Skolkade jag för första gången
5. Var jag i Turkiet

För 3 år sedan:
1. Var jag grymt deprimerad
2. Träffade jag Tilda för första gången
3. Ville jag inget hellre än att börja gymnasiet
4. Kände jag mig ensam allt för ofta
5. Fick jag min första "riktiga" kyss

För 2 år sedan:
1. Började jag i Sp1a på Väggaskolan
2. Dog min älskade idol morfar
3. Flyttade jag till snittingsviken
4. Krockade min bror
5. Var jag i Paris

För 1 år sedan:
1. Trodde jag att skolan inte kunde bli jobbigare
2. Fick jag tillbaka mina älskade bildlektioner
3. Töntade sig jag och Becka varje fredageftemiddag på Foto A
4. Ägde jag och Ange Hela UF-Sverige med Våra boxerkallingar
5. Träffade jag Micke för första gången

Nu:
1. Vill jag inget hellre än att sluta skolan
2. Är jag orolig för vad framtiden har att bjuda
3. Är jag trött på ensamheten
4. Borde jag ta tag i körkortet
5. Är listan slut

Ny

För 10 år sedan:
1. Hade jag gått ut typ...4:an
2. Gick jag på korpadalsskolan
3. Var jag en liten knubbis
4. Började man få kärleksbekymmer
5. ringde jag och Jonas till Radio Match alldeles för ofta

För 5 år sedan:
1. Vinkade jag Byebye till Stenbacka
2. Tyckte jag att jag var jättevuxen
3. Flyttade jag in till stan
4. Försvann morfar ifrån oss
5. Var jag i Bohuslän med farmor och farfar

För 4 år sedan:
1. Insåg jag att man inte var så vuxen som man trodde
2. Flyttade jag till Snittigsviken
3. Krockade Johan
4. Fick jag mitt första sommarjobb
5. Visste jag inte bättre

För 3 år sedan:
1. Ville jag egentligen ta studenten
2. Fick jag stipendie för bästa ekonomielev på Vägga
3. La jag och Ange ner Box it UF med vinst
4. Klagade jag på att jag hade mycket att göra för att jag inte visste bättre
5. Gick jag på studentfester med Micke

För 2 år sedan:
1. Tog jag studenten
2. Bestämde jag mig för att börja spela gitarr
3. Spenderade jag många kvällar i en soffa med Alle, Nea, Jenny och Emms.
4. Fick jag jobb på Pixybild
5. Undrade jag vad framtiden hade för planer på mig

För 1 år sedan:
1. Var jag arbetslös
2. Skrev jag last page of our story
3. Var jag och Alle ut och gick varje morgon klockan halv 9
4. Gick jag ner 14 kilo
5. Väntade jag på att få komma in i Växjö

Nu:
1. Undrar jag varför man klagade så mycket på världsliga saker som yngre
2. Är jag orolig för vad framtiden har att bjuda
3. Är jag spänd på vad framtiden har att erbjuda
4. Är jag mer öppen än för ett år sedan
5. Vet jag att jag kan klara mig själv med bravur

Kommentarer
Postat av: sara

Haha har du med en blogg :D Kul! :)



Gillade du Spice Girls! ;D

Postat av: angelica

Vad härliga listor ändå! :) Mysigt att tänka tillbaka, även om man tyckte det mesta va dåligt då. Tänk om 10 nya år, DÅ måste vi väl ändå vara vuxna?

2009-07-06 @ 21:49:35
Postat av: Fräddan

Ange> Njaa, vetifan om vi någonsin kommer växa upp du!

2009-07-06 @ 22:29:04
URL: http://sandevarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback