När bitterheten tar överstyr

Jag och Alle fick en liten  fundering idag när vi varit på gymmet. Hur människor ibland kan vara så otroligt bittra på allt? Det var en man där som praktiskt taget bara klagade och var sur från stunden han kom in genom dörren. Visst, han kanske hade en dålig dag vilket gjorde honom lite sur, men frågan kvarstod ändå. hur orkar man vara så bitter?

Frågan är väl egentligen hur mycket energi som egentligen går åt? Ser jag till mig själv så är jag aldrig särskilt bitter, nästan. Visst, även jag kan väl vara sur och tvär ibland, men oftast håller det inte mer än en kortare stund. Enligt mig så tror jag att det är otroligt mer energikrävande att vara sur, än att försöka bita snabbt i det sura äpplet och kanske glömma det som hänt. Man kan ibland få samma vibbar när man möter en kund. Det verkar iband vara fel på allt, medan andra kommer in och skämtar bort det lite, är trevliga och säger "det kan hända vem som helst". Vilka tror jag lever lyckligast? Den glade såklart. En positiv inställning, ger positiv utstråliing, vilket ofta ger ett positivt bemötande från andra. Det finns ju en anleding att man själv alltid försöker vara glad även om någon annan är lite bitter.

Nä, nu ska jag nog faktiskt ta mig en liten jordgubbe och fundera lite över livets glada istället. Det är dags spola av sig lite av dessa bitterhetstankar. Jag blir nog lite bitter på bitterheten själv. Remember, karma's a bitch!


Kommentarer
Postat av: sara

hahahahah fan va snygg bild freddan! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback