Generationsmässiga förståendeproblem

Jag fick ett rätt skojigt telefonsamtal i eftermiddags från min gamla arbetskamrat på Pixy-bild. Tydligen hade det lyckats bli uppståndelse den äldre generationen Pixy emellan, efter att de sökt på just ordet Pixy-bild. Vad det funnit var ett av mina blogginlägg från i december förra året, där jag fyllt i en lista. En av punkterna var ungefär "Årets arbete: Pixybild is (was :( ) the shit". För oss yngre tycks det här inte särskilt konstigt, eftersom vi fattar att det är en ironisk omskrivning som egentligen betyder att det var jävligt bra. I alla fall i mina kretsar. Däremot förstod väl kanske inte mina kära arbetskamrater detta, eftersom de trodde att jag inte trivts alls!

Så jag och min kära ex-arbetskamrat skrattade gott en stund, för han hade fått förklara för dom att jag syftade på motsatsen av vad dom trodde. Haha, så fel det kan bli ibland. Men nu vet dom det, om dom läser min blogg igen. Att en av de roligaste höstarna i mitt liv var den på Pixy. Och hade det inte varit för att jag hade pluggat hade det varit det självklara (och antaglige enda) arbetsvalet för min del.


Kommentarer
Postat av: Tobias

haha jag vet, så jävla smalt och äckligt :S

Postat av: Tanterna på Pixybild

Kära Fredrik! Tack för att vi fått lära oss något nytt idag. Vilken himla tur att du hade lika kul som vi HT07, trodde ju det, därför rotade vi i "the shit". Tyvärr har vi nu fått insikten om att vi nu tillhör "den äldre generationen" vilket inte vi fattat. Ha det bra! Kram från Kristina, Tina och Ann

2009-01-15 @ 11:36:06
Postat av: Tobias

NEJ jag vill ha foto :D

2009-01-16 @ 23:27:57
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback