Bibblan, here I come!

Då var det åter dags att styra kosan till mitt andra hem såhär i tentatider. Nämligen det härliga biblioteket. Dock måste jag säga att det är fruktansvärt stor skillnad från hemma. När jag skrev mitt arbete spenderade jag några timmar där bland mögelluktande pensionärer och lantisar med magar stora som Burger King-restauranger. Snacka om att dra alla över e kant, men det kändes lite så.

Nej tacka vet jag universitetsbiblioteket här i Växjö. Där är det rent av mysigt att sitta ett gäng för plugg (frågan är bara hur effektiv man är i längden). Man pluggar, snackar lite, tar en kaffe och pluggar ige. Idag känns det dessutom "roligare" att ta sig an plugget, eftersom gårdagen faktiskt gjorde det hela lite klarare. Jag och pärlan råkade sita enda till 23 innan vi gav upp. Under 4 timmars effektivt pluggande (faktiskt, om man räknar bort rundorna till tvättstugan) så hann vi bara 2 uppgifter. Det är rätt sjukt, men vi försökte verkligen göra en genomkörare, så vi förstod, vilket fungerade.

Kommentarer
Postat av: Patrik Krook

ja eller hur, usch för vintern :( haha :D hur mår du?

Postat av: Jenny

Du skulle bara veta hur skönt det är! Riktigt nöjd är jag :)

2009-01-10 @ 13:06:59
URL: http://askungenivaxjo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj tenta :S, ja då är det nog bäst att stanna hemma och plugga lite :D hoppas det går/gick bra :)

2009-01-10 @ 17:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback