Från glad till att vilja typ döda någon

Jag är fortfarande glad över mitt vg, och dessutom för att vi har fått in vårt arbete som kändes helt okej. Dock fick jag idag se schemat över kursen som börjar i slutet av mars. Vi har haft det fullt upp sedan man kom tillbaka hit efter jul med tenta på arbete på arbete på tenta.

Nu tänkte vi att vi kanske skulle få två dagar eller åt att andas ut efter nästa kurs, för det verkar bli fullt upp där också. Men ICKE! Trögt nog har dom lagt både introduktion och första föreläsning samma dag som tentan? Hag hade lust att strypa någon. Dessutom hinne vi ha en föreläsning innan vi ska lämna in ett pm som dom verkar vilja att vi ska skriva på helgen? Den helgen jag ska iväg och tävla. Men jag hoppas det är ett kort pm, för det är den enda helgen som verkligen står skrivet i sten för min del. Inte nog med detta ska vi ha två överlappande projekt på två veckor och avsluta med en tenta, på min födelsedag, som är på en MÅNDAG? Ursäkta ni underbara akademiker men har ni dragit hjärnan genom dokumenförstöraren?


Så, nu har jag fått lätta lite på mina aggressioner. Jag känner redan nu hur vackert aprilvädret kommer se ut genom biblioteksfönstren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback