Julstämning

Finns det egentligen något annat som ger så hög julstämning som 10-20 cm snö? NEJ, precis, trodde inte det. Idag har den fallit vacker och vit. Likt bommul har den lagt sig och tystat ner staden. Inte för att den här staden är särskilt livlig mer än på östersjöfestivalen, men ändå. Umma kardemumma.

Idag har vi köpt gran, vilket var svårt med två grankräsna handlare som mig och min käre far. De jag tyckte om gillade inte han och tvärt om. Extra svårt var det när de låg stelfrösna på marken likt ett par gröna stelopererade kermit-ben. Men det gick tillslut. Vi fick bara ruska av all snön. Men vem vet, när den stackar tinar kanske den inte alls ser ut som den gjorde när vi köpte den. Men då har vi i alla fall något att skylla på. För övrigt så har mamma bakat diverse kakor och jag har gjort
rocky road. Sjukt gott.

Berättade jag förresten att jag och Per lussade med svenska tanten förra helgen? Nej, det gjorde jag inte, och inget mer behöver väl nämnas egentligen. Vi var faktiskt nyktra. Tro det eller ej. Men hon tyckte om det. Det såg vi på det där fånigt mysiga lilla leendet som hon fick. Eller tja, alltid har egentligen, men det glänste lite extra när hon valdes till alla vår campus lusefia.


Kommentarer
Postat av: Markus

Hehe, men dom bästa rösterna (läs: typ alla i glee-club) e nästan ingen auto-tune på alls.... många av dom e broadway-folk annars

Postat av: Tobias

Läser det :D fan vad gott, mums

2009-12-20 @ 23:20:07
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback