Kapitalist, javisst!

Varför funderar jag ens på det. Varför skrek jag inte bara ut i ren lycka utan att tänka? Nä, för snåljåpen och kapitalisten Fredrik började genast fundera på hur mycket pengar jag skulle tjäna på det hela. Nämligen om jag ska sluta två dagar tidigare än tänkt och chilla apa, eller om jag ska sattsa på att bli typ 1500 kr rikare och jobba veckan ut?

Förlistan när det gäller att sluta två dagar tidigare lär bli lång. Jag är aptrött och behöver vila. Jag är aptrött och behöver vila, men för att göra det lite mer klart så är jag aptrött och behöver vila. Detta kan i sin tur leda till att jag är piggare när plugget börjar igen. Dessutom skulle jag ha tid att sola lite om det blir fint väder, och kan kanske umgås med lite folk jag inte hunnit umgås med.

Förlista när det gäller att jobba veckan ut är också lång, kom jag på precis nu. Tjäna extra kosing vilket innefattar typ 1/2 av en månads övriga utgifter till hösten. Jobba av ren stolthet, eftersom det känns som jag inte riktigt har pallat trycket om jag slutar tidigare. Jag har släktträff på lördag, vilket gör att jag inte kommer åka upp till Växjö ändå, vilket innebär att jag troligen bara skulle gå runt och driva eftersom alla andra jobbar. Svårt. Mycket svårt.

Fredrik, en jävla kapitalist och snåljävel.

Kommentarer
Postat av: Emma

KRÖSUS!!!;)

Postat av: Sara

Hahahaha. Jag hade med tagit pengarna, de två dagarna kommer gå fort!

2009-08-11 @ 08:11:29
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Emla

Jag röstar för att du ska chilla =) känns om du jobbat röven av dej hela sommaren. Dags att andas lite kanske?

kramiz

2009-08-11 @ 11:37:12
URL: http://erosenqvist.blogg.se/
Postat av: Emma

om jag vore lika klok som du fredrik:)

2009-08-12 @ 19:17:09
URL: http://ammina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback