Borde man sagt något?

Kom på att jag igår under min korta vistelse i Hässleholm var nära på att kalla en äldre dam för bitch. Skulle nämligen in på ett litet kebabhak för att köpa något att äta. Medan jag väntade på min mat kom en äldre dam in med sin "partner". Hon beställde snorkigt till dem båda och började chabbla om betalningen. Redan då tänkte jag att tanten i sin fula, röda omoderna parkas var något i hästväg när det gällde att vara snorkig. Vad jag dock reagerade mest på var vad hon sa strax efter att hon betalat:

- Och så vill jag ha ett kvitto också du. Men du vill kanske inte betala skatt? Det brukar ju vara så.

Jag blev så chockad att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra. Okej att det finns fuskare i restaurangbranchen, men så säger man fan inte ändå. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte sa något till henne. Typ "Du lilla, fula tantjävel i allt för mycket rött för ditt eget bästa. Passa det inte kan du ta din business elswere". Fast ett kort enkelt "OMG BETCH!" i ren Fredrikanda hade nog räckt.

Kommentarer
Postat av: Miriam

Du får gärna stå bredvid mig i kassan någon gång och stå för såna kommentarer till snorkiga kundjävlar. ;)

2008-03-07 @ 11:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback