Midsommar

I år blev det midsommar på mulö, vilket bestämdes ungefär 1 timme innan föräldrarna skulle dra sig iväg mot Svanevik för turen ut. Jag är glad att jag valde som jag gjorde för det blev en riktigt trevlig midsommarafton även om vädret ibland sög kamelpuckel. Trodde ju dessutom att jag kanske skulle känna mig lite ensam, men där var 8 andra trevliga människor i min ålder, så det gjorde absolut ingenting.

Precis när vi dukat fram maten började det  förresten ösregna, så vi fick ta vårt pack och pack för att slänga oss in. Men det var lite charmigt ändå. Svensk sommar när den är som bäst(?). Sen spelades det Alias, där nya ord som Inbrottare och tuliban kom till. Egendomligt tänkvärt för svenska akademiens ordlista må jag säga. Dessutom lekte vi en massa lekar, grillade, klämde ihop oss på en trappa och hade allsång. Sjöng lite själv också vilket verkade gillas under alkoholruset, haha. Kort och gott var det en riktigt mysig midsommar. Förhoppningsvis kan jag få tar på lite bilder snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback