Pastagratäng

image742På grund av otroligt stor brist på fantasi när det gällde dagens matlagning, så orkade jag egentligen inte göra något seriöst. Men jag öppnade kylen och fann tomtatsåsrester, färdig ostsås, lufttorkad skinka och lite riven ost. Pastagratängen dök direkt upp i skallen, så jag kokade lite mackisar som jag slängde ihop med tomatsåsen. rev skinkan över, täckte med ostsås. Lite riven ost on top och Tada! 10-15 minuter i ugnen på 225 grader och så var det klart. Smakade kalas dessutom och tog no time alls att göra nästan. Helt klart värt det. Och så lite god sallad till det. bättre kan det knappast bli en fredag som denna.

Snart ska jag nog försöka ta mig ner till staden för att se om jag kan hitta några byxor. Lite för tidigt än kanske, men det är ju rätt skönt att ha ett par som inte hänger som fan i röven. Vi får se vad man kan finna ibland hyllorna. Men först väntar dammsugningen. First thing first!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback