Pimpin' Pepparkakshus

För att julkänslan skulle skramla på lite extra, bestämde jag mig för att baka både lussebullar OCH fixa ett pepparkakshus idag (dessutom pimpade jag även adventsljusstaken!). Dessutom gjorde jag egen mall till huset, och efter lite lätt svärande och en del kraschande så fix jag faktiskt ihop det. Det var precis som det brukar och ska vara helt enkelt. Om det sedan blev så snyggt vet jag inte, men nu luktar det i alla fall pepparkaka på heltid i min lägenhet.

När det gäller lussebullarna, så har jag faktiskt aldrig gjort degen själv förut. Annars brukar det ju vara så att mamma fixar en stor jäkla sjuhelvetes deg som alla elar lika på, men i det här fallet fick man kirra den saken själv. Jag blev lite osäker där ett tag på att det skulle jäsa över huvud taget, men ack så fel jag hade. De växte som bara den. Och goda blev de dessutom, det sa faktiskt både Johan, Becka och Alle.



Kommentarer
Postat av: Sophie

Hahah, herre guuh. vet inte ens hur jag hitta hit egentligen xD haha! :D



meen man kan ju inte bara motstå å säga att de där LussiBullisarna inte bara ser liite Goda uuut, Härligtvärre! Man blir ju megamus Sugen! :D xD haha

Skulle inte tacka nej till en avrom där! xO ^^

Nu blev man ryysligt "nattfika sugen oxå! :D haha. ääsch då! Kanske får ta en 'syndarRunda förbi kylen påvägen till tandborsten å sängen.. ;)



Nu ska jag avsluta min "uppsats här över lite fint å inte störa mer x'D Haha. Nattinatti! :P :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback