Dags att packa

Jaha, jag är redan trött på att vara hemma så jag packar väskorna och drar tillbacka till Växjö igen. Eller, nej, inte direkt. Det vankas nämligen badmintontävling i Simrishamn i helgen. Jäkligt kul, speciellt för mig som inte tränat på sisådär 4 månader. Men som den gamling jag nu blivit, om man jämför åldersskaran som ska med, så kör man ju på rutin. Nä, men jag sattsar väl inte direkt på vinst, nu gäller det bara att ha roligt.

Jag insåg igår efter träningen att så fort man ställer sig på planen så inser man hur mycket man saknar det. Speciellt när man igår möttes av öppna armar och diverse kramar. Det är alltid ett rent nöje att umgås och åka iväg med alla glada
CBF:are. Speciellt eftersom vi sattsar på att vinna, men är måna om att vi faktiskt ska ha kul på vägen. Att det bara är vi som laddar upp kvällen innan med en rejäl bit kladdkaka och pengapoker. Att vi kan ligga uppe halva natten och snacka, även om vi vet att vi ska tävla dagen efter igen. Dessutom vet man, att om det skulle gå dåligt, så håller aldrig den sura minen längre än några minuter, för det är alltid någon på läktaren som får en att skina som en sol igen. Att det dessutom är badmintonen som hjälpt till att skapa den jag är idag. Låt det aldrig försvinna helt och hållet ur mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback