Myskväll med Jöns och Sandra

När jag cyklade hem från jobbet visste jag inte riktigt vad kvällen skulle bjuda på. På vägen fick jag nämligen veta att Johan skulle dra upp till Växjö, och att föräldrarna bestämt sig för att stanna i Lindköping en natt till. Detta gjorde att jag hade lägenheten för mig själv, vliket inte är allt för oft ska meddelas.

Det hela slutade med att jag messade Jonas, vilket gjrode att han och Sandra kom hit för att spendera kvällen med mig. Jag gjorde klyftpotatis, ryggbiff och Tzaziki till mat. Efteråt käkade vi glass med varm chokladsås och salta jordnötter. Mycket mumsigt. Hela kvällen blev riktigt trevlig. Vi satt på balkongen sörplandes på öl/vin med trevlig musik i bakgrunden (medan stackars Sandra som var chafför hällde i sig Loka päron). Kvällens väder var riktigt nice och luften kändes helt underbar.

Ja, kvällen var så skön att efter att de gått hem och jag diskat färdigt, så tände jag lite fler ljus och satte mig en stund helt ensam i mörkret med härlig musik spelandes i skenet av en amssa stearinljus. Det är så att man inte vill gå och lägga sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback