Congratz to me!

Jaha, då är man oldie nu. 20 bast och inte längre tonåring. Jisses vad tiden rullar på utan att man hinner med över huvud taget. Tycker det var ingenting sedan man fyllde 13. eller 15, eller 18 heller för den delen. Att man fick börja gå in på puben känns numera rätt avlägset. Udda, jag vet, men tiden flyger ju fan sin kos. Inte för att jag känner mig så mycket äldre egentligen.

Vi har haft lite kalasande här. Presentskörden har varit god. Hyffsat bättre än förväntat (är det något speciellt med att fylla 20 mer än att man får gå in på systemet?). I vilket fall som helst så fick jag en fet kokbok, 4 Filippa K muggar, bakform med tillhörande grejer, presentkort på MQ och sist men inte minst pengar.

Mumsigt värre blev det förresten. Till mat blev det helgrillad fläskfilé med potatissallad och basilikasås. Till det sallad och focaccia. Sedan blev det fika med Browniekladdkaka, cheesecake med hallonsås, drömmar och chokladbröd. Allt det bakade under dagen stod jag för. Det blev riktigt gott om jag får säga det själv. Nu är jag mätt som en gnu och sämre samvete får man nog leta efter för tillfället. Jeez. Over and out from birthdayboy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback