Arbetssökartider

Jag satt och läste lite Aftonbladet.se och råkade hitta något intressant angående jobbintervjuer. Nämligen de 10 värsta tabbarna människor hade gjort under en arbetsintervju. Det vill säga lite mer udda saker än att ha vita sportsockar till kostymen eller ha kaffefläckar på sitt CV. Jag måste säga att det var väldigt underhållande. Vissa saker kanske var lite mindre udda än andra. T.ex. "Den sökande berättade att hon bara ville arbeta för att kunna betala av sina studielån.". Vem fan lär inte tänka lite så då? Fast skillnaden är att jag aldrig skulle säga det högt på en arbetsintervju. Men det som drog på smile-groparna var nog ändå:

"Den sökande svarade på sin mobil under intervjun. Det var hans chef som ringde för att avskeda honom på grund av sexuella trakasserier. Den jobbsökande berättade för intervjuaren om samtalets alla detaljer och sade "Du får hjälpa mig skaffa ett nytt jobb - jag fick precis sparken."

Kommentarer
Postat av: Becka

hahah vilken tabbe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback