Som en tillbakablick

Idag var jag, Angelica och Micka på ett besök på Stenbackaskolan för att genomföra vår undersökning. Direkt när vi satte fötterna innanför dörrarna kändes det som om tiden stått stilla.  Nästan alla gamla lärare var kvar, men självklart såg man även en del nya. Roligast var ändå vissa av lärarnas reaktioner "Hej Fredrik!", vilket fick Micka att känna sig lite lätt utmobbad. Men hur skulle dom komma ihåg dig som aldrig var där? haha. Det var iaf roligt att se dom igen, och man fick nästan lust att gå högstadiet igen bara för stämningen (inte). Micka fick lust att gå högstadiet bara för att hon såg killar med potential, se men inte röra. Dvs. Klassiska lammkött!

Janne var roligast idag men stog även för dagens diss:

- Nämen det är ju ni!?....Va fula ni blivit!
- Va gammal du har blivit
- Jag vet *suckar djupt*

"Skönt att se att det kanske kommer bli något av er ändå. Men jag är fortfarande ledsen för att jag inte fick köra någon av er riktigt i botten!"


Men även vi var på disshumör medan vi stog och pratade med Pira när några åttor gjorde vår enkät:

- Hur känns det att vara tillbaka här då?
- Jo, tiden har ju typ stått still...
-...Mmmh...och så märker man ju att man växt....för nu inser man hur jävla omogen man var egentligen!
*Flera av åttorna tittar snabbt upp och ser allmänt förolämpade ut*

Micka blev som sagt sur
över att lärarna hälsade på mig. Speciellt Ingrid.

- Nämmen hej Fredrik!!
- *micka härmar surt tyst med lite ironi* Heeeeeeeej, Freeeedriiiiiik!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken tid var ni där? Vrf såg jag er inte?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback