Mitt 2006

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Drev eget företag, Freakade i photoshop, hade min första baksmälla, var "ute" på puben för första gången, Träffade Micke, började plinka gitarr, var i Prag...mm
2. Höll du några av dina nyårslöften? Nej, eller jo, till en början, men efter sommaren sket det sig...
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Näää....tror inte det....
4. Dog någon som stod dig nära? Nä, närmast var vl morfars syster, men henne ahr jag bara träffat en gång...
5. Vilka länder besökte du? Tjeckien, Tyskland, Danmark
6. Är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007? Mer pengar, ett jobb
7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför? 27:e april, min födelsedag då. Då när stadefolket var här, sen månadsskiftet september-oktober när vi var i prag. Alles förfest, när det nu var...and so on...
8. Vad var din största framgång i år? Framgång? moi? haha. Nej ajg vet inte, mina betyg kanske. Patetiskt jag vet. Kanske att jag vågar prata mer med folk. Inte lika asocial bland nya människor.
9. Största misstaget? Att jag inte vågar ragga mer, och att inte vara mig själv tidigare hehe.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nä det har varit hyffsat lungt på den fronten. Knät freakar sig däremot.
11. Bästa köpet? Mobilen typ. Lite flashigare kläder kanske?
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, resor och...ööh..sjuukt dålig koll på mina pengar!
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Nea, Micke och Jenny har gjort mig grymt glad heeela året. Våra konstiga diskussioner och spelkvällar kommer aldrig glömmas. Dessutom var Emelies snoopy-flash grymt oväntad, men dock rolig.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006? Coldplay - the scientist, KT Tunstall - Suddenly I see, Jason Mraz - I'm Your's, Galvin Degraw - I don't want to be mm.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, I think?
16. Vad önskar du att du gjort mer? Sparat, övningskört, festat och tränat..bara varit jag?
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Pluggat och krängt...
18. Hur tillbringade du julen? Hemma tillsammans med familjen, sen hem till kussisarna
19. Blev du kär i år? Njaaaaaaaaeeeeaaa....svårbedömt! :P
20. Hur många one night stands? Orka?
21. Favoritprogram på TV? The O.C, Grey's, Hipp Hipp, Kvarteret Skatan och Ugly Betty...ochkustbevakarna? :P...idol me ifs
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Näääe...tror inte det...hatar nog samma som innan. haha Finns nog dem jag lärt känna bättre som ajg tycker både bättre och sämre om.
23. Bästa boken du läste i år? Harry Potter. Educating Rita var dock jävligt rolig...
24. Största musikaliska upptäckten? ....ööh....Terra Naomi? och Jason Mraz...
25. Något du önskade dig och fick?
Sommarjobba med bra lön? haha
26. Något du önskade dig men inte fick? Kärlek?
27. Årets bästa film? Hmmm...Devil wears prada diggade jag, haha...men jag vet inte, sett så många filmer i år så jag kommer inte ihåg hälften...
28. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du? Jag fyllde 18, och jag var på lorden med Micke.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? någon att få hålla om....
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2006? Haha, jag säger som jenny då som beskriver min stil som Preppy vs. casual...hon diggar den iaf, haha
31. Vad fick dig att må bra? Alla härliga skratt med alla härliga människor som jag känner.
32. Vilken kändis var du mest sugen på? OOOH Anne hathaway, Micha Barton och Rachel Bilson
33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Bra fråga, arbetsgivaravgifterna kanske
34. Vem saknade du? Morfar, forever and ever kommer jag att sakna min största idol som någonsin kommer sätta fötterna i ett par 45:or
35. De bästa nya människorna du träffade? Ja jäklar, det var många, Micke tror jag, fast partygänget är skönt med...
36. En värdefull läxa du lärt dig i år? Att inte få förhoppningar någonsin...
37. Citera en sångtext som summerar ditt år:

Nobody said it was easy - Livet är hårt

Oh, but at often times those words get tangled up in lines
And the bright light turns to night -
Man förväntar sig vissa saker eftersom folk säer att det kommer hända till slut. Men oftast rinner det bara ut i sanden ändå. Så jag har slutat tro på det.

And if I only could,
I'd make a deal with God,
And I'd get him to swap our places,
Be running up that road,
Be running up that hill,
Be running up that building.
If I only could, oh...
Trackback