Framtidstankar

Japp, kvällen började tråkigt. Men har nu resulterat i ett jädrans framtidstänkande. Fick ju frågan "och vad ska du göra efter skolan?" ca 5 ggr igår, så jag har tänkt en del. Visst, man kan inte bestämma sig men ajg tycker det är viktigt att faktiskt kolla runt lite på alternatien som finns här i världen. Ja, precis, här ii världen. För det är just den jag vill se lite av. Som många vet så är USA något som jag tänker mycket på.

Det finns ju olika möjligheter såklart. Både längre och kortare. Hamnade på någon konstig vänster på EF:s hemsida och gjorde ett engelskatest som tog en kvart eller något. Lyckades hamna på advanced nivå, även om jag inte orkade vara så seriös på läsbiten. De rekomenderade en 12 veckors studie där man fick upp nivån på sin fackliga engelska som fungerar bra i företagsvärlden. Man kan även välja att ta ett masters år, dvs. masters of art and media som jag blev intresserad av. Att utveckla sin engelska inom reklam, journalistik och medieområdet. Samtidigt som man går kurser i fotografi, grafisk design och liknande. Boende på studentrum eller i en familj. Jag tycker familj ahde varit coolast, dels för att man får betala mindre själv och dels för att man då skaffar sig kontakter.

En annan variant är ju det här med Au-pair. isst det är mest tjejer som gör det. Men fler och fler killar väljer att göra det. Jag har ju ganska bra referenser med eftersom jag varit tränar nu i ett och ett halvt år. Risken finns ju alltid att man hamnar i värsta konstiga familjen. Fast det är ju ganska stor valfrihet så. Hittade en
länk på platsbankens utlandsjobb på arbetsförmedlingens hemsida. Det verkade ganska perfekt för mig. Ganska liten kille, boende hos ensamstående pappa som behöver nån sorts "rolemodel" eller nästan syskon. Fanns dock två liknande, vilket var kul. Tror de skulle tillsättas vid vintern nästa år om jag fattade det rätt. Men det kommer ju upp nya hela tiden. Risken är ju att man hamnar i en freaky familj, men chanser får man ju ta. Det var som Ida sa, ibland måste man faktiskt våga ta risker här i livet, och visst har hon rätt i det.

Men vi får se vad framtiden har att erbjuda. Det var ju inte riktigt såhär jag hade tänkt att spendera kvällen, men ibland så kan amn bara inte hjälpa att man ramlar in på dessa outforskade stigar. Allt jag vill är bara att jag inte ska stå där sedan och säga "Hoppsan, hade jag den valmöjligheten, det visste jag inte".

Kommentarer
Postat av: Johan Sjoberg

Sag din sida sa nar du kommenterar min sa far jag val lagga en kommentar.

Framtidsbekymmer, haha. Jag me lite. Tycker iaf att du ska gora masters grejen. Saken ar att jag tror du traffar fler folk da, kontakter you know! Lovar att du kommer inte angra dig. Sarskilt inte om du bor i en familj!

Ta det lugnt iaf och bestam sjalv, lat ingen annan styra dig!

Sjoberg

2007-01-02 @ 21:08:54
Postat av: Fräddan

haha tackar du! jo ajg får se vad som händer alltså! hehe. vad det än är så är det bra inför framtiden att visa att man vart iväg i nått år eller så.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback