Idol är över

Då var Idol över för det här året också. Personligen måste jag nog säga att det var den bästa finalen hittills. Allt blev så mycket mäktigare när dom fick sjunga i globen, och man märkte på dom att de kunde göra bättre uppträden. Jag tyckte inte heller det gjorde så mycket vem som vann det hela för dom är lika bra på sitt sätt. Dock tycker jag att Amanda är mer rökig pub och mer känsla och personlighet än Marie som låter precis som alla andra balladsångerskor. För röstkvaliteter det har hon, det kan man inte klanka ner på. Men det var rätt bra att Marie vann för låten var som gjord för henne, även om Amanda hade bättre riktig känsla.

Hur som helst var kvällen trevlig. Trodde inte jag skulle göra något alls, eftersom jag inte var så sugen på utgång. Men det slutade hemma hos Alexander där vi glodde på Idol och snackade skit mellan varven. Mycket trevligare än att sitta hemma själv framför TV:n.

Imorgon får det fasen bli lite julklappsinhandling. Tiden går så fort att jag inte riktigt vet vad som händer. Måste nog ligga lite framåt så inte allt är slut som man vill ha sen. Dessutom blir nog föräldrarna snart galna om jag inte fixar till en liten önskelista.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback