Dan före dopparedan

Är det verkligen redan jul? Jag vet inte riktigt om jag tror på det. Men tydligen så är det så. I vilket fall som helst så betyder den 23:e december att det är dags för julstök i Sandevärns enkla lya. Skinkan ska kokas, klanen ska kläs och pyntet ska fram. Inte för att vi har så mycket pynt, granen är det viktiga. Den blev fin i år med.

Jag kutade runt lite med kameran, lyssnandes på julmusik och försökte skapa lite julstämning. Pappa undrade vadfasen ajg gjorde inne i granen om jag ville ha bra kort på den. Dah, ville inte ha kort på den, ville ta knasiga piff- och-puff-julgranskuls-kort. Väldans trevligt.

Snart är det duschen som gäller. Imorgon ska man upp tidigt precis som vanligt. Först julfika medan det är riktigt mörkt ute och sedan en långpromenad (tydligen?). Sen blir det gröt, chill, kalle, fläng och släkt. Efter det kommer julklappsutdelningen. Riktigt mysigt. Har verkligen ingen aning om vad jag kommer få i år, så det är kul. Förutom två saker, men dom valde jag själv också, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback