Ven for the weekend

Då har man, för en stund sendan, återkommit från sin lilla weekend på Ven. Det var mycket trevligt att komma iväg lite. Vädret under gårdagen var perfa, enda tills det började ösa ner, men då var vi redan färdigsolade så det gjorde inget. Man har nu fått perspektiv på hur lien Ven är. Det tar knappt någon timme att cykla runt hela ön. Dessutom har jag nu även cyklat tandem-cykel för första gången i mitt liv. Både som främre och bakre trampare. Det är svårare än vad man tror, men vänjer man sig bara så är det helt okej.

En annan trevlig överraskning var att vi inte alls skulle bo i små trånga friggebodar som jag trodde, utan det visade sig vara små fina sovstugor, med badrum, separat sovrum, litet pentry och allrum och sovloft. Hur härligt som helst. Dessutom var middagen (och hotellfrukosten) helt underbar. Andra plus med resan var årets första havsdopp, och lite solande med lite rödlätta vader. Men vafan. Trevligt var det.

Citat från helgen:

Pappa får ett samtal på mobilen och lämnar över telefonen till Hugo som verkar bli mer och mer orolig.

- ..alltså pappa du får ta det, jag fattar inte!
- Vem är det?
- Det är polisen på Ven säger han!! Han vet säkert att jag har cyklat utan hjälm hela helgen!


Samtalet visar sig sedan vara från Lasse (vilket alla fattat redan utom stackars Hugo) som bara ville skämta lite med Hugo som hade glömt sin tröja. Haha.

Vi befinner oss på ett konstgalleri och några står och kollar på en fontän föreställande en naken man hållande ett blad med grodor, då Hugo högt och fundersamt utbrister:

- KOLLA VILKEN SNOPP HAN HAR!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback