Wakie wakie

Det märktes att jag var sjukligt trött igår när jag skrev, eftersom det stod "gå hem från stan". Det var väl drygt 3-4 år sedan jag bodde i Asarum, så det hade nog varit svårt att gå hem från stan. Inte nog med det, så hade nog dom som nu bor i vårt gamla hus blivit lätt förskräckta. I vilket fall som helst är jag pigg nu. Tog ett tag innan man somnade, sen vaknade jag 8, men jag gav mig fan på att för en gång skull inte gå upp så tidigt. Så jag somnade om och vaknade halv tio igen. Skönt med liiiite mer sömn faktiskt.

Kan ju gå igenom lite trevligt som hände igår. Det var ju lagomt flipp blandat med lite för mycket flipp. Men när det var alldeles lagom flippat så konstaterade vi att Elin kan skapa stora blåmärken. Vi vet också att Jenny nu mer rodnar bara av att se på mig, att Cassa var ute efter flera nyp under kvällen (haha! så komiskt det blev) och att jag nog är glad för att Wennstig inte konsumerar alkohol. Jag tycker han klarar sig ganska onyktert ändå. Vi kan ju också ta med att stackars Herman aldrig mer kommer bli sig själv igen, efter ett påtvingat toabesök med Mikey och dessutom en näst intill påsättning efteråt i Mickas säng. Det finns lite bilder längre ner men dom är kassa. Så ta en titt på
Emms blogg och bilddagbok istället.

Idag skiner solen och jag är ganska happy igen. Får hoppas på en härlig prommenix i solskenet med någon. Hade varit gött att för en gång skull inte springa runt med mp3:n, utan snacka lite skit istället. Men vi får se vad som händer. Är konstigt nog inte så nervös över ikväll....ännu. Men nervousiteten lär väl tränga sig på när kvällen närmar sig.

Tänkte ta lite citat från gårdagen:

"Man får inte kasta vatten på folk man inte känner!"
Kvällens insikt för kusin Idas del. Jag hade helst inte velat att någon kastade vatten på mig alls!

"Jag vet inte riktigt var Cassa sög på mig!"
Elins kloka kommentar. Någonstans skulle det finnas ett sugmärke, men gud vet var det hamnade!

- Ta det lungt...och gör ingeting som mamma skulle gjort!
*mamma hörs från duschen*
- ULF! JAG HÖRDE DET DÄR!
-.....oj....

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback