Home

Så då var man hemma från den lilla hålan mittimellan två storstäder. Det gick himlans bra och har varit väldigt trevligt. Kort men intensivt så att säga. God middag och allt fick jag på födelsedagskvällen, med egen chokladtårta. Jordgubbar och glass till det. Mums.

På lördagen stack familjen in till Uppsala. Jag gjorde direkt av med mina två presentkort jag fick dagen innan genom att köpa en piké och ett par rutiga shorts. Men jag behöver inte känna mig dum för det. Behöver verkligen sommarkläder. Inga studentskor gick att uppbringa. Stackars fredriks fossingar är för breda för de som faktiskt är snygga. Bajs. Börjar allvarligt fundera på Tigerpjuxxen igen.

Kvällen spenderades på en Herrgård(?) vid namn Krusenberg. Där avnjöt jag mitt livs första, och förhoppningsvis inte sista, 5 rätters middag. Det var längesedan jag åt så gott. Rena himmelriket, och aldelles lagom mätt blev man till råga på allt. Middagen bestod av:

Aptitretare: Silverål med tryffeläggröra
Förrätt 1: Hummersoppa med pilgrimsmussla
Förrätt 2: Kokt vit sparris med ceranoskinka och citronhollandaise
Huvudrätt: Lamm med potatis och blomkålskaka, persilje och kantarellkorv
Eferrätt 1: Franska ostar
Efterrätt 2: Variation på äpplen (Äppelparfait på äppelgelé med rivet äpple och äppelchips)

Allt detta med extremt väl valda och goda viner. Trodde man var i himlen eller något.

Efter att ha suttit hela jävla dan i bilen är jag lite trött men sjuk sugen på att göra något. Har ju inte direkt umgåtts med några vänner i helgen. Så det hade varit trevligt. Men vi får la se om något händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback