Rösträtt

Har varit och röstat. Det var kul. haha. Allt är så seriöst. Men inga Sverigedemokrater där iaf. Tur för dom. Hade de kommit i närheten hade jag bara gett dom fingret och sagt "fäll ner pungen å landa!" haha. Det roliga är att jag gjorde ett webtest på expressen när jag kom hem, och det visade sig attjag faktiskt hade rösta på rätt parti! Lite kul, jag som var så osäker. Det som däremot skrämde mig var att jag räknades som 40% kristdemokrat! FY! Socialdemokrat var jag då rakt inte, haha. Så nu vet ni att jag inte röstade på dem iaf. SÅ gölligt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu får vi ett sverige där de rika blir rikare och de fattiga, fattigare. tack vare sånna som dig, sitter säkert med värsta villan/lägenheten utsikt över havet eller mitt i centrum. Och dina föräldrar tjänar nog mer än de flesta. Alltså tillhör du den delen som får det bättre, i ett land där plånboken ska avgöra vem som får bra vård! men där kan du sitta, när du får cancer eller nått, så kan du ju punga upp med alla pengar du har. För det kommer kosta att leva i ett sverige som är styrt av moderataterna som strävar efter en kapitalism som bara är extremt självisk!

Alla skulle med - men så blev det inte, pga att folk inte tänker med det lilla de har i skallen. Tyvärr..

2006-09-18 @ 15:43:31
Postat av: Fräddan

Hejsan! om du nu kommer hit igen.
Skulle bar ameddelat att min mama jobbar som barnmorska, dvs gasnka normalbetalt och min pappa jobbar på hamnen och gasnka normalbetald han heller, alltså tjänar vi inte fett med money! För det andra får jag köpa det jag vill ha själv. Det är inte så att vi sprider pengar, och jag har fått lära mig att ta vara på mig själv å betala saker själv. Vi har en lägenhet vid havet, men eftersom vi bor i en liten stad så kostar inte det mer än en normalvilla. Och vi väljer att bo här istället för att ha trädgård or whatever. Jag valde blått eftersom det är de som har argument som tilltalar mig mest, och let's face it, de röda och blå, står inte för samma saker nu som i början på 1900-talet...

2006-09-29 @ 17:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback