The survival of the riches

Satt och kollade på det programmet innan. Det skrämmer mig hur fåfäng och totalt vridna vissa människor är. För er som inte såg det, så handlar det om att 7 rika yngre vuxna som lever på sina föräldrars tillgångar paras ihop med andra i samma ålder, med de har istllet ganska höga skulder. Så ska de vinna pengar tillsamans, blabla. Ni fattar konceptet. Men det som skrämmer mig var de rikas attityd! Typ "priset är 200000 dollar, och jag tänkte, bra! lunchpengar!" Sjuka för fan. Sen tyckte dom andra saker som att alla som serverade var äckliga, och såg på de utan pengar som om dom var dumma. De rika tyckte även att dom skulle ha de fina rummen, eftersom de var rikast. Men samtidigt så bidrog dom inte det minsta till samhället, eftersom de levde på föräldrarnas pengar. Riktigt sjuk livssyn.

Blir jag någon gång så rik, så ska fan mina barn inte få leva med den livssynen. Skulle en sådan tanke ens ploppa upp i deras huvud, skulle de inte få ett jävla korvöre, bara för att de skulle få känna på hur det hade varit att inte ha några pengar. Jag tackar livet för att man har det så bra som man har det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback