Julelista!

Fan för den som har list-smittat mig. Men jag gör som vanligt, går med strömmen. Det blir lättare så. Men för att inte få skäll av snoopy så tänkte jag göra en egen jul lista, MAAHA :D

1. Advent, något speciellt med det?
Japp, tända ljus och fika varje advent med familjen. MYS! Samtidigt spelas en traditionell skiva.
2. Julkakor/godis som du bara måste ha för att inte börja lipa?
Halvmånar! fyfan vad gott, och knäck. Utan det börjar jag gråta! Jag är förresten bäst på att göra knäck!
3. När bakar ni pepparkakor?
Första veckan i december vanligtvis.
4. Lussebullarna då?
Dagen innan lucia, precis så som det ska vara!
5. Innehåller de saffran?
Klart, en lussebull är ingen lussebulle utan saffran.
6. Kan du texten till sankta lucia?
Skänk mig en tia, tian var trasig....nähä? inte den?...aja....
7. När dekoreras huset? (inte advetsljusstakarna nu!)
Dagen innan julafton, så att man inte hinner tröttna!
8. När kommer granen innanför tröskeln?
Samtidigt som pyntet! så att rätt känsla infinner sig!
9. Plast eller riktig?
Riktig.Nämn inte plastgran i närheten av mig, endast om du är allergiker!
10. Vilket datum är du helt klar med julklappshandeln?
vanligtvis runt den 22 kankse, brukar försöka vara i tid, hähä!
11. Vad är roiligast, att ge eller att få?
Både och, men inget går ju upp mot lite pappersryckande ;)
12. När det nu har blivit julafton så har du väl följt julkalendern riktigt?
OOOJAA!...*host*...Nej men något asnitt har man sett...Fast det var bättre förr!...haha!
13. Någon konstig jultradition?
Vi stiger upp klockan 6 på morgonen då mamma gjort fika med alla julens kakor. Alla starinljus i hela lägenheten är tända och under granen finnas alla klappar. Samtidigt spelas en speciell gammal LP-skiva på sida två! Samma som på advent, men då är det sida ett som gäller...Gör inte alla så?
14. Var firas julen vanligtvis?
Hemma på dagen och hos mormor eller kusinerna på kvällen.
15. Vem firar du med?
Familjen, kusinerna och mormor!
16. Vad på TV får absolut inte missas?
Kalle och Karl Bertil "Tack min son, för att vi slapp Bodens färstning!"
17. Om jag säger jultomtens verkstad, vad säger du då?
Schack färg, MAMA!, och den där speciella låten *visslar*
18. Nämn tre saker som absolut måste finnas på julbordet?
Köttbullar, skinka och ägg
19. Nämn tre saker som du genast dissar på julbordet?
Sill, ål och sillsalat *klöks*
20. Mandel i gröten eller?
Nej, men gröt äts det för det vilda! Fy fan vad gott!
21. Vid vilken tid sker julklappsutdelningen?
typ vid 5, vi har alltid den innan vi åker iväg. En gång hade vi den dock när vi kom hem för det blev så stressigt. Men det var mys att ha julklappsutdelning vid 12-1 på natten :D
22. Vilken låt måste absolut spelas för att din jul inte ska vara förstörd?
Herdarnas vaggsång, det är den man vaknar till på morgonen. Det finns inget som beskriver den känslan!
23. Om du får en tröja som är grymt ful, nämner du det då?
Jag försöker nog snyggt inflika att det kanske inte är min smak riktigt. Bättre det än att man får en tröja som bara åker in längst bak i garderoben ändå.
24. Till sist, tror du på tomten?
Vaddå tro? Tomten är en självklarhet!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback