Just because we like hitting balls!

Haha vilken fyndig överskrift. Har kommit hem från Simrishamn. Glad och lycklig trots att det gick askasst, en man ahr ju helt klart fått se en hel del bra badminton. Och bra gick det för många andra. Inte minst micke som blev delad trea i singel, vann mixten med nea och förlorade en tight final med jimmy i dubbeln. Inte långt till B-klassen för den gubben inte! Grymt bra gjort. Och nea storspelade bitvis. Bra nätspel har damen fått, jisses! Tyvärr blec det klubbmästerskap på damsingel sidan där alicia först slog ut jenny och sen slog ut frida, och sen tog sig tillen fin tredjeplacering. Duktigt flickor!

För mig gick det askasst. Kom i en helvetespool. Jag hade båda C-finalisterna i min pool, alltså inte mycket att göra åt. Oturen fortsatte när jag och Jenny spelade mixed. Först kände vi oss asdåliga, eller tja vi va ganska dåliga som missade det mesta. Men vi hade mindre dåligt samvete när det visade sig att de vi mötte skulle spela final mot nea och micke. Och vilken final det blev! 21-19 i första till kävlinge-furulund. Sen 30-28 till cbf, och sen tillslut 22-20 i sista till cbf. Vi i publiken höll på att dö av nervositet. Men grattis än en gång. Kan ju inte säga annat än att man är sjukt taggad på nästa tävling som blir östersjöspelen den 27:e januari tror jag. hårdträning tills dess.

Helgen ahr för övrigt varit grymt rolig även på den sociala sidan. Men kan det vara annat än gött med det över-goa gäng som vi har inom CBF! najsombajsom! Lite citat tåls alltid att räkna upp!

Alicia - Jag mötte nån utlänsk tjej, som bara svor på sitt eget språk hela tiden, hon var asförbannad. Men senn vann jag och hon skrek fitta....jag blev så lycklig!


Olle Månsson *på bred skånska* - Ja, han har fan inte i C-klass att göra, du hamnade i en helvetespool grabben, och med hans insatta föräldrar så vet jag inte varför dom låter honom göra det...JÄVLA C-KLASS MARODÖRER!


Alicia - Jenny, när jag går bredvid Fredrik såhär, ser det ut som om han är min morfar då?


Frida - Oooh, det var spännane!
Jenny - JA! Jag vill gå och spy nu


Jag Jenny, får jag en riskaka?
Jenny - MEN TA ETT RISKAKEHELVETE DÅ!?!!
Jag - höh?


Helgens ödmjukaste...
Alicia (Till sin medspelare som råkat ut för ett antal astmanfall under matchens gång)
- Är du klar snart eller?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Måste förtydliga för att inte låta som en bitch: jag HADE faktiskt redan sagt okej, DU fortsatte tjata så då sa jag: "men ta en riskakeJÄKEL då!" =P Så det så. =P

Postat av: Fräddan

ÄH du snackar ;)

2006-12-17 @ 20:49:27
URL: http://sandevarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback